Jedz – Biegaj – Chudnij

Jednym z podstawowych błędów w walce z nadwagą jest skupianie się wyłącznie na diecie. Często ograniczamy spożywanie posiłków w sposób nieracjonalny, co w konsekwencji może przysporzyć nam więcej szkód niż pozytywnych efektów. Każdy żywy organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje witamin i minerałów. Układając dietę na własny rachunek, bez konsultacji z dietetykiem ryzykujemy, iż nasza dieta przyczyni się do pogorszenia stanu zdrowia, co będzie konsekwencją dostarczania zbyt małych ilości substancji odżywczych naszemu organizmowi. Objawy typu wypadanie włosów, łamliwość paznokci, problemy z cerą to tylko nieliczne skutki jakich możemy się nabawić. Podstawową zasadą o której powinniśmy pamiętać w drodze do pięknej sylwetki, to nie tylko optymalna dieta ale również spora ilość zdrowego ruchu! Osoby cierpiące na nadwagę w zdecydowanej większości prowadzą siedzący tryb życia. W związku z rozwojem techniki wiele form współczesnej rozrywki ogranicza nas wyłącznie do siedzenia. W tej sytuacji sami musimy zadbać o odpowiednią ilość zdrowego ruchu każdego dnia. Należy jednak podkreślić, że osoby które z wysiłkiem fizycznym nie miały nic wspólnego od dłuższego czasu w pierwszej kolejności powinny skonsultować się z lekarzem. Istotne jest to szczególnie w przypadku osób z nadwagą. Konsultacja ze specjalistą zminimalizuje ryzyko jakie może nieść ze sobą wysiłek fizyczny. Dawka ruchu w przypadku osób które ze sportem nie miały do czynienia od dłuższego czasu powinna być zwiększana stopniowo. Najlepszym treningiem w walce z nadwagą jest wysiłek długotrwały ale o niezbyt wysokim stopniu intensywności. Organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową mniej więcej po około 30 minutach wysiłku. W początkowej fazie optymalną ilością będą 3 treningi tygodniowo. Bardzo dobry efekt dają ćwiczenia w wodzie, odciążając jednocześnie układ kostny. Woda masuje ciało poprawiając tym samym krążenie. Kolejnym pozytywnym skutkiem naszego treningu jest fakt, iż sport wpływa na wytwarzanie przez nasz organizm endorfin zwanych hormonem szczęścia, co z pewnością przełoży się na poprawę naszego nastroju.

Zdrowy styl życia na który przede wszystkim składa się odpowiednia dieta, bogata w mikro i makro elementy oraz duża ilość witamin w połączeniu z odpowiednią dawką ruchu z pewnością doprowadzi nas do sukcesu i pomoże osiągnąć wymarzoną sylwetkę! Powodzenia!

Dodaj komentarz